Na tak postawione pytanie odpowiedź nie jest łatwa. Najlepszym rozwiązaniem jest znalezienie tak zwanej niszy. Czym jest taż nisza? Też kłopotliwa jest odpowiedź na ostatnie pytanie. Kiedy jednak już zapadła decyzja o prowadzeniu sprzedaży w internecie, dobrze jest nauczyć się z tym co najchętniej jest kupowane w sieci.
1. Odzież, dodatki, akcesoria – analizując statystyki dotyczące sprzedaży internetowej są to produkty zajmujące się największym zainteresowaniem osób robiących zakupów. Drugim wskaźnikiem przemawiającym za tym wyborem jest chęć wyrażana przez klientów dokonania takich zakupów w przyszłości.
2. Książki, płyty, filmy – według statystyk te artykuły stanowią drugą grupę najpopularniejszych w obrocie internetowym. Również w tej części największe jest zainteresowanie dotyczące przyszłych zakupów.
3. Obuwie – bardzo dobra sytuacja pokazująca, że tak charakterystyczny artykuł jak buty plasuje się na bardzo wysokiej pozycji.
4. Kosmetyki/perfumy – od lat handel kosmetykami szeroko rozumianymi jest bardzo szeroką i ciągle rosnącą grupę produktów nabywanych w internecie.
5. Sprzęt RTV i AGD – pomimo sporych gabarytów zwłaszcza w odniesieniu do AGD jest toż bardzo dynamicznie rozwijający się segment handlu internetowego.
6. Odzież sportowa – dynamika wzrostu w tej grupie rozwija się bardzo obiecująca, zwłaszcza w ujęciu z dużą aktywność młodych osób uprawiających różne formy aktywności sportowej.
7. Telefony, smartfony, akcesoria GSM – bardzo tradycyjna i mocno ugruntowana dziedzina od samego początku rozwoju handlu internetowego odgrywająca znaczącą pozycje.
Powyższe zestawienie zostało oparte na badaniach zawartych w „Raporcie Gemius”
Blog o sprzedaży: https://www.elro-elektryka.pl
Przedstawione propozycje nie obejmują wszystkich dziedzin wykazujących spory udział w handlu internetowym. W celu dokładnego rozpoznania tendencji i zachowań klientów można posiłkować się znacznie większą i dokładniejszą analizą rynku.
Podejmując decyzją dotycząca aktywności zawodowej związanej z handlem internetowym warto dobrze przeanalizować istniejący rynek. Na bazie dobrego rozeznania można wychwycić istniejącą niszę nawet wśród najpopularniejszych asortymentów oferowanych w sieci.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz